Minn Kota elektrisk motor


Minn Kota ferskvann

ENDURA C2 30

Kr 1.895,-

Endura C2 30 er en enkel elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Endura-serien er verdens mest solgte elektriske trollingmotor, og en kombinasjon av lav pris og høy kvalitet gjør at den også i Norge er en bestselger. Endura C2 har ikke funksjoner som i dyrere motorer, men er likevel bygget med komponenter som ivaretar Minn Kota’s høye kvalitet.

ENDURA MAX 45

Kr. 4.195,-

Endura MAX 45 er en enkel elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Med Digital Maximizer har du lengre rekkevidde på en lading da den leverer akkurat så mye strøm som du har justert den til.

Digital Maximizer gir deg inntil fem ganger lengre kjøretid på en enkelt opplading:
I elektriske motorer med vanlig induksjonsteknologi skjer en konstant kraftflyt til motoren, uavhengig av hastighetsinnstilling. Resultatet er sløsing med energi og varmeutvikling, noe som reduserer kjøretiden og motorens levetid. I tillegg får man kun forhåndsbestemte hastighetsnivå

TRAXXIS 55

Kr. 6.495,-

Traxxis 55 er en elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Med Digital Maximizer har du lengre rekkevidde på en lading da den leverer akkurat så mye strøm som du har justert den til. Traxxis styres lett og du kan raskt justere dybden på stammen. Med One-Hand Stow tar du raskt opp motoren når det blir grunt og du skal på land.

Digital Maximizer gir deg inntil fem ganger lengre kjøretid på en enkelt opplading:
I elektriske motorer med vanlig induksjonsteknologi skjer en konstant kraftflyt til motoren, uavhengig av hastighetsinnstilling. Resultatet er sløsing med energi og varmeutvikling, noe som reduserer kjøretid

Minn Kota saltvann

RIPTIDE TRANSOM 40

Kr. 4.495,-

Riptide Transom 40 er en enkel elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Riptide-motorene er korrosjonsbestandige og laget for saltvannsbruk. Motoren har fem hastighetsjusteringer fremover og tre hastigheter i revers. Riptide Transom 40 har ikke funksjoner som i dyrere motorer, men er likevel bygget med komponenter som ivaretar Minn Kota’s høye kvalitet.

RIPTIDE TRANSOM 45

Kr 5.395,-

Riptide Transom 45 er en enkel elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Riptide-motorene er korrosjonsbestandige og laget for saltvannsbruk. Motoren har fem hastighetsjusteringer fremover og tre hastigheter i revers. Riptide Transom 45 har ikke funksjoner som i dyrere motorer, men er likevel bygget med komponenter som ivaretar Minn Kota’s høye kvalitet.

RIPTIDE TRANSOM 55

Kr. 8.595-

Riptide Transom 55 er en elektrisk motor som monteres på akterspeilet. Riptide-motorene er korrosjonsbestandige og laget for saltvannsbruk. Med Digital Maximizer har du lengre rekkevidde på en lading da den leverer akkurat så mye strøm som du har justert den til.



MINN KOTA TEKNOLOGI


Minn Kota elektriske motorer begynte sitt liv i 1934 i Fargo, North Dakota. O. G. Schmidt, oppfinner av motoren var kjent for å være en mann med mange forskjellige ideer. Før motoren oppfant, produserte og solgte Schmidt et kobber loddeapparater fra sitt hjem i Wheatland, Nord-Dakota. På grunn av suksessen med motorene ble produksjonen deretter flyttet til Fargo.


På grunn av sin nærhet til Minnesota - North Dakota kalte Schmidt virksomheten The Minn Kota Manufacturing Company, som i dag er kjent som Minn Kota Motors.

Siden grunnleggelsen har Minn Kota ledet an i produkt innovasjon og banebrytende teknologi. Listen som viser hvor Minn Kota har vært først ute med nye innovasjoner og teknologier er lang. Siden den første motoren kom i 1934 har det vært en rekke med nyvinninger.


På 60 tallet kom de som første produsent med motor med revers. Fra midten av 80 tallet hadde de en rekke innovasjoner, som elektronisk hastighetsregulering (Maximizer™) først som ekstrautstyr og senere bygd inn i motorene. Tidlig 90´tall var de først med motorer som styrte av seg selv som en autopilot.


Fra 2001 og frem til 2010 kom Minn Kota først med det vi i dag ser som nødvendigheter når vi velger elektriske motorer, muligheten for innebygde ekkolodd givere, trådløse fjernkontroller og innebygde GPS systemer på baug monterte motorer i tillegg til enklere operasjon av hekk monterte motorer som en hånds stuvning.